سارقان صندوق امانات بانک ملی کیستند و چه شدند؟
نوشته شده توسط : بورس باز

اظهارات وی حواشی زیادی را به وجود آورد بر این اساس روابط عمومی بانک ملی ایران اطلاعیه‌ای درباره پرداخت خسارت منتشر کرد که به شرح زیر است:

-میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت می شود.

-این پرداخت در روز ۲۱ خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

-پرداخت ۵۰ درصد باقی مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می‌گیرد.

-مبالغ مسدودی بدون اذن مقام قضایی برای طرفین قابل برداشت نخواهد بود.

-ملاک حسابرسی خسارات در روز تسویه نهایی قرارداد است.

-قیمت محاسبه ارزی مالباختگان طبق قیمت بازار ارز آزاد خواهد بود.

-نحوه محاسبه طلا و جواهرات بدین صورت است که فرد پس از خوداظهاری با دعوت بانک و مسئولان ذیر ربط طی یک نشست حضور می یابد تا قیمت اموال مسروقه احراز و کارشناسی شوند.

-مالباختگان به میزان مبالغ دریافتی، حقوق خود را نسبت به اموال مسروقه به بانک ملی ایران صلح کرده و بانک قائم مقام آنها خواهد بود.

سارقان بانک ملی دستگیر شدند/ کشف بخش اعظمی از امانات مسروقه

پلیس آگاهی تهران بزرگ لحظاتی پیش از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد. متهمان ۹ یا ۱۰ نفر هستند که در شهرهای مختلف ایران و ترکیه به دام افتادند. حال پرسش افکار عمومی این است که این صندوق‌ها به بانک بازگردانده می‌شوند یا خیر؟ آن‌طور که رئیس پلیس پایتخت می‌گوید، بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم کشف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز پلیس آگاهی تهران بزرگ لحظاتی از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی خبر داد. تعداد متهمان فعلا ۹ یا ۱۰ نفر اعلام شد که دو شهرهای مختلف کشور متواری بودند.

در همین زمینه رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: یکی دو روز است که سارقان بازداشت شده‌اند. تقریبا تمامی سارقان و مرتبطان این سرقت که بعضی داخل و بعضی خارج از کشور بودند بازداشت شده‌اند.

سردار حسین رحیمی توضیح داد: بخش اعظمی از اموال مسروقه مردم کشف شد.

اخیراً شعبه رو به روی دانشگاه تهران بانک ملی مورد سرقت قرار گرفت و محتویات ۱۶۲ صندوق امانات به سرقت رفت.

بنابر اعلام بانک ملی، رئیس و معاون ریالی شعبه دانشگاه این بانک «به دلیل خسارت وارده» از سمت خود برکنار شد‌ه‌اند. در اطلاعیه‌ای که این بانک دو روز پیش منتشر کرد، آمده است: «مراتب برخورد قانونی لازم با آنها (مدیران) و سایر مقصران در حال انجام است.»

همزمان جمعی از مال‌باختگان بعد از این سرقت با تجمع در این بانک خواستار پرداخت غرامت شده‌اند.

بانک ملی نیز وعده جبران خسارت را به مال‌باختگان داد. این بانک اعلام کرد: ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته است.

همچنین گفته شده «پرداخت ۵۰ درصد باقی‌مانده خسارت با نظر مقام قضایی صورت می‌گیرد.».

گفتنی است که‌ صندوق امانی بانک‌ها عمدتا به نگهداری اموال با ارزشی مانند طلا، سکه یا اسناد با ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا امنیت بالایی دارند که مجهز به سیستم‌های مدرن ایمنی و حفاظتی هم هستند.

در این بین، فقط شخص مالک از محتوای این صندوق اجاره‌ای مطلع است و این کار اثبات محتویات آن را برای دریافت خسارت سخت می‌کند. حال باید دید با دستگیری سارقان، کل صندوق امانات به بانک بازگردانده می‌شوند یا خیر؟





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: